terug menu

Vandaag

Monster (L’Innocence)

Hirokazu Kore-eda - Japan - 2023 - 126
met Sakura Ando, Eita Nagayama, Soya Kurokawa, Hinata Hiiragi, Mitsuki Takahata, ...

Online tickets - Selecteer een speeluur

Toon alle speeluren
Wo 24/4/2024: 19.30

Verberg speeluren

Unieke vertoning op woensdag 24/04 om 19u30 i.h.k.v. van de Filmavonden van CVO Het Groeipunt
Klik hier voor tickets

Wanneer haar jonge zoon Minato zich steeds vreemder begint te gedragen, voelt zijn moeder dat er iets mis is. Als ze ontdekt dat de schuld bij een leerkracht ligt, stormt ze de school binnen en eist ze te weten te komen wat er aan de hand is. Maar als het verhaal zich verder ontvouwt door de ogen van moeder, leerkracht en kind, komt de waarheid stilletjes aan naar boven.

Zachtjes verwoestend in zijn mededogen, is ‘Monster’ een meesterwerk van wisselende perspectieven dat tot het einde toe blijft verbazen.

FR - L’INNOCENCE
Le comportement du jeune Minato est de plus en plus préoccupant. Sa mère, qui l’élève seule depuis la mort de son époux, décide de confronter l’équipe éducative de l’école de son fils. Tout semble désigner le professeur de Minato comme responsable des problèmes rencontrés par le jeune garçon. Mais au fur et à mesure que l’histoire se déroule à travers les yeux de la mère, du professeur et de l’enfant, la vérité se révèle bien plus complexe et nuancée que ce que chacun avait anticipé au départ…

EN
When her young son Minato starts to behave strangely, his mother feels that there is something wrong. Discovering that a teacher is responsible, she storms into the school demanding to know what’s going on. But as the story unfolds through the eyes of mother, teacher and child, the truth gradually emerges.

Gently devastating in its compassion, ‘Monster’ is a masterpiece of shifting perspectives that surprises to the end.

“Japanse grootmeester pleit voor mededogen in film die met perspectieven speelt.” - ★★★★ De Morgen, Lieven Trio

“Een ingenieus fragiele film.” - ★★★★ De Standaard, Ruben Aerts

“Une boule de délicatesse, de sensibilité et d’humanité. Bouleversant.” - ★★★★ Le Soir, Fabienne Bradfer

“This is a film created with a great moral intelligence and humanity.” - ★★★★ The Guardian

“Fijnzinnige empathische, wijze schets van mens & samenleving.” - Knack Focus, Niels Ruëll

“Film riche et polysémique, “Monster” est un des meilleurs titres de son œuvre.” - RTBF, Hugues Dayez

“Un mélodrame à la mécanique imparable sur le monde de l’enfance.” - ★★★☆ La Libre, Hubert Heyrendt

“Le maître japonais Hirokazu Kore-eda nous propose un film brillant.” - ★★★★ L’Echo, Sylvestre Sbille

“Ontroerend, hoopvol melodrama.” - Klara, Lieven Trio

“Boeiend en origineel.” - Vertigo, Chris Craps

“‘Monster’ is another striking piece of work from a master, a movie that’s so carefully calibrated that you get lost in these characters, forgetting they’re performers and not people caught up in a genuinely traumatic chapter of life.” - RogerEbert.com

“This use of shifting and conflicting perspectives inescapably brings to mind the Rashomon effect and Akira Kurosawa, whose daughter Kazuko is credited here as costume designer (it could be a coincidence but nothing else in the film seems to be).” - ★★★★ The Financial Times

Trailer

Deel film