Nu in Studio Skoop
Nachtvlinders Mother The Last Viking Bugonia One Battle After Another L’étranger Sentimental Value Springsteen: Deliver Me from Nowhere It Was Just an Accident (Un simple accident) The Disappearance of Josef Mengele Downton Abbey 3: The Grand Finale Heldin The Salt Path Arco (NV) Hopper 2: Het Geheim van de Marmot Het kleine spookje Laban spookt weer rond Freeride Film Festival 2025: PLAYING WITH THE LIMIT Samurai Cop Reel Borders: At the Edges of Europe Grosse Freiheit (Great Freedom) The Wailing (Gokseong)
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
And the King Said, What a Fantastic Machine
Axel Danielson & Maximilien Van Aertryck - Zweden/Denemarken - 2023 - 88 min.
Sundance 2023: Special Jury Award
Filmfestival van Berlijn 2023: Special Jury Award
“The camera records what’s in front of it. What should we do with that opportunity?”
Deze documentaire duikt in de immense historische oceaan van de mediacultuur. Van de uitvinding van de camera obscura, over de vertoning van de eerste film, de uitvinding van de webcam en de eerste virale video. Een spitsvondige en uitdagende queeste naar de oorsprong van de hedendaagse beeldcultuur.
Door een collage te maken van archiefmateriaal van grote historische momenten met home video’s, livestreams en online clips, doorspekt met persfotografie, geeft deze documentaire een emblematische studie weer van cinema en onze sociale geschiedenis. Wat zijn de implicaties van de constante stroom aan beelden die onze hersenen te verwerken krijgen? Een film die een wereld van nieuwe inzichten en zelfkennis cultiveert.
FR
Les limites de la société de l’image.
EN
From the first camera to 45 billion cameras worldwide today, the visual sociologist filmmakers widen their lens to expose both humanity’s unique obsession with the camera’s image and the social consequences that lay ahead.











