Nu in Studio Skoop
Birdemic: Shock and Terror Heldin The North Artsen tussen Hitler en Hippokrates, tussen Gent en Berlijn Sentimental Value Sirât The Roses The Salt Path Miroirs No. 3 Eden Downton Abbey 3: The Grand Finale Caught Stealing Jeunes mères Fleak Olifantje in het bos Put Your Soul on Your Hand and Walk The Pianist Scream 9999 One to One: John & Yoko Titane
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
And the King Said, What a Fantastic Machine
Axel Danielson & Maximilien Van Aertryck - Zweden/Denemarken - 2023 - 88 min.
Sundance 2023: Special Jury Award
Filmfestival van Berlijn 2023: Special Jury Award
“The camera records what’s in front of it. What should we do with that opportunity?”
Deze documentaire duikt in de immense historische oceaan van de mediacultuur. Van de uitvinding van de camera obscura, over de vertoning van de eerste film, de uitvinding van de webcam en de eerste virale video. Een spitsvondige en uitdagende queeste naar de oorsprong van de hedendaagse beeldcultuur.
Door een collage te maken van archiefmateriaal van grote historische momenten met home video’s, livestreams en online clips, doorspekt met persfotografie, geeft deze documentaire een emblematische studie weer van cinema en onze sociale geschiedenis. Wat zijn de implicaties van de constante stroom aan beelden die onze hersenen te verwerken krijgen? Een film die een wereld van nieuwe inzichten en zelfkennis cultiveert.
FR
Les limites de la société de l’image.
EN
From the first camera to 45 billion cameras worldwide today, the visual sociologist filmmakers widen their lens to expose both humanity’s unique obsession with the camera’s image and the social consequences that lay ahead.