Nu in Studio Skoop
Materialists Peacock 28 Years Later The Phoenician Scheme The Life of Chuck Jeunes mères Ocean with David Attenborough Kika Santosh Sinners Elio (OV) Loveable (Elskling) Elio (NV) Lilo & Stitch (NV) Flow
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Sex
Dag Johan Haugerud - Noorwegen - 2024 - 118 min.
met Thorbjørn Harr, Jan Gunnar Røise, Siri Forberg, ...
Filmfestival Berlijn 2024: C.I.C.A.E. Award, Label Europa Cinemas, Prize of the Ecumenical Jury
Vanaf 30 juli in Studio Skoop
Deel 2 van de ‘Oslo Trilogie’ (na ‘Love (Kjærlighet)’ (09/07) en voor ‘Dreams (Drømmer)’ (10/12))
Twee schoorsteenvegers, beiden hetero en gelukkig getrouwd, nemen hun leven en seksualiteit onder de loep. Wanneer de een vertelt over een onverwachte seksuele ontmoeting met een man, zonder dat zelf te zien als een uitdrukking van homoseksuele verlangens of ontrouw. De andere heeft dan weer dromen waarin hij een vrouw is.
Gaandeweg ontstaan er tussen beide mannen openhartige gesprekken over verlangen, identiteit en de sociale normen die hun leven bepalen.
FR
Deux ramoneurs, tous deux hétérosexuels et heureux en ménage, examinent de près leur vie et leur sexualité. Lorsque l’un d’eux raconte une rencontre sexuelle inattendue avec un homme, des conversations franches s’engagent sur le désir, l’identité et les normes sociales qui définissent leur vie.
EN
Two chimney sweeps living in monogamous, heterosexual marriages both end up in situations that challenge their views on sexuality and gender roles. One has a sexual encounter with another man, without himself experiencing it either as an expression of homosexual longings or infidelity. The other suddenly experiences nocturnal dreams in which he is seen as a woman. This confuses and disturbs him. He begins to wonder to what extent the gaze of others shapes his personality and whether there are aspects of himself that he has suppressed, thereby limiting himself.
★
“This superbly acted drama’s refusal to serve up tidy epiphanies might leave you wanting more. But the inchoate nature of the central characters’ self-reflection is partly the point in a smart movie with a lot on its mind.” - The Hollywood Reporter
“Haugerud’s sly comedy addresses various crises of modern masculinity with a light, humane touch, finding more curiosity than toxicity in its workaday characters—and making a case for seemingly aberrant desires and impulses as an everyday fact of life.” - Variety