Nu in Studio Skoop
Sunlight Okiku and the World Branded to Kill Anime Supremacy! Barber Mukoda Baby Assassins TamaGra Animations + kindernamiddag Sensei, Would You Sit Beside Me? ito Love Life Broken Commandment The Great Dictator Titina NV Godland (Vanskabte land) GHENT INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAL: “KIDS AT THE CINEMA” GHENT INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAL: “INTERNATIONAL SHORT FILM EVENING” Mon Crime Aftersun De Acht Bergen (Le Otto Montagne) Tár The Fabelmans The Banshees of Inisherin Empire of Light Close The Son La Syndicaliste Good Luck to You, Leo Grande Knor
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Tchaikovsky’ Wife
Kirill Serebrennikov - Rusland/Frankrijk/Zwitserland - 2022 - 143 min.
met Alyona Mikhailova, Odin Lund Biron, Filipp Avdeev, Ekaterina Ermishina, ...
Filmfestival van Cannes 2022: genomineerd voor de Gouden Palm en de Queer Palm
Vanaf 5 april in Studio Skoop
Antonina Miliukova is een jonge, mooie en pientere 19e-eeuwse Russische aristocrate, die alles kan krijgen wat ze wil. Ze wordt hopeloos verliefd op Pjotr Tsjaikovski en wil kost wat kost met hem trouwen. Hij stemt in om een einde te maken aan de geruchten over hem.
Al vrij snel geeft Tsjaikovski haar de schuld van zijn tegenslagen en depressies en probeert hij op brute wijze van zijn vrouw af te komen. Verteerd door haar gevoelens voor hem en door zijn vernederingen, wordt Antonina tot waanzin gedreven…
FR
Antonina Miliukova, jeune, belle et brillante aristocrate Russe, n’a qu’une obsession: épouser Piotr Tchaïkovski. Elle en est tombée amoureuse en entendant sa musique. Cible de rumeurs d’homosexualité, le compositeur accepte de l’épouser pour y mettre fin. La rendant responsable de ses malheurs et dépressions, Tchaïkovski tente de se débarrasser de son épouse. Humiliée, déshonorée et consumée par ses sentiments, elle sombre peu à peu dans la folie…
EN
Tumultuous relationship between Pyotr Tchaikovsky, the most famous Russian composer of all time, and his wife Antonina Miliukova.
★
“Alyona Mikhailova is tremendous as estranged wife Antonina, whose naivety and narcissism fester in the rubble of her marriage to the gay composer. [...] This is undoubtedly a vehement and very watchable drama – far superior to Serebrennikov’s previous film, the sprawling and unrewarding Petrov’s Flu. If there is a narrowness in its emotional and final range, that gives it force.” - ★★★ The Guardian