Nu in Studio Skoop
Nouvelle Vague Nino One Battle After Another Sentimental Value It Was Just an Accident (Un simple accident) Sirât Eden Put Your Soul on Your Hand and Walk Downton Abbey 3: The Grand Finale The Salt Path Heldin The Roses De berin en de vogel Olifantje in het bos Titane Freeride Film Festival 2025: PLAYING WITH THE LIMIT Samurai Cop
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Tchaikovsky’s Wife
Kirill Serebrennikov - Rusland/Frankrijk/Zwitserland - 2022 - 143 min.
met Alyona Mikhailova, Odin Lund Biron, Filipp Avdeev, Ekaterina Ermishina, ...
Filmfestival van Cannes 2022: genomineerd voor de Gouden Palm en de Queer Palm
Speciale vertoning i.h.k.v. de Internationale Filmavonden van CVO Gent
op dinsdag 03/12 om 19u30 (Klik op het vertoningsuur voor tickets)
Antonina Miliukova is een jonge, mooie en pientere 19e-eeuwse Russische aristocrate, die alles kan krijgen wat ze wil. Ze wordt hopeloos verliefd op Pjotr Tsjaikovski en wil kost wat kost met hem trouwen. Hij stemt in om een einde te maken aan de geruchten over hem.
Al vrij snel geeft Tsjaikovski haar de schuld van zijn tegenslagen en depressies en probeert hij op brute wijze van zijn vrouw af te komen. Verteerd door haar gevoelens voor hem en door zijn vernederingen, wordt Antonina tot waanzin gedreven…
FR
Antonina Miliukova, jeune, belle et brillante aristocrate Russe, n’a qu’une obsession: épouser Piotr Tchaïkovski. Elle en est tombée amoureuse en entendant sa musique. Cible de rumeurs d’homosexualité, le compositeur accepte de l’épouser pour y mettre fin. La rendant responsable de ses malheurs et dépressions, Tchaïkovski tente de se débarrasser de son épouse. Humiliée, déshonorée et consumée par ses sentiments, elle sombre peu à peu dans la folie…
EN
Tumultuous relationship between Pyotr Tchaikovsky, the most famous Russian composer of all time, and his wife Antonina Miliukova.
★
“Alyona Mikhailova is tremendous as estranged wife Antonina, whose naivety and narcissism fester in the rubble of her marriage to the gay composer. [...] This is undoubtedly a vehement and very watchable drama – far superior to Serebrennikov’s previous film, the sprawling and unrewarding Petrov’s Flu. If there is a narrowness in its emotional and final range, that gives it force.” - ★★★ The Guardian