Nu in Studio Skoop
Kilembe: De hoop van een hospitaal Captives Northern Comfort Turning Red (NV) Nina en het geheim van de egel C’è ancora domani Skunk Dune: Part Two All of Us Strangers The Zone of Interest Wicked Little Letters Poor Things Stop Making Sense (1984 restored) Past Lives Perfect Days The Great Escaper Kung Fu Panda 4 Otto is een neushoorn Viewpoint Opening Night Darwin Nix + Short Docu Shorts 1 Docu Shorts 2 Docu Shorts 3 Novembre + Shorts The Mountains + Short
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Tchaikovsky’s Wife
Kirill Serebrennikov - Rusland/Frankrijk/Zwitserland - 2022 - 143 min.
met Alyona Mikhailova, Odin Lund Biron, Filipp Avdeev, Ekaterina Ermishina, ...
Filmfestival van Cannes 2022: genomineerd voor de Gouden Palm en de Queer Palm
Antonina Miliukova is een jonge, mooie en pientere 19e-eeuwse Russische aristocrate, die alles kan krijgen wat ze wil. Ze wordt hopeloos verliefd op Pjotr Tsjaikovski en wil kost wat kost met hem trouwen. Hij stemt in om een einde te maken aan de geruchten over hem.
Al vrij snel geeft Tsjaikovski haar de schuld van zijn tegenslagen en depressies en probeert hij op brute wijze van zijn vrouw af te komen. Verteerd door haar gevoelens voor hem en door zijn vernederingen, wordt Antonina tot waanzin gedreven…
FR
Antonina Miliukova, jeune, belle et brillante aristocrate Russe, n’a qu’une obsession: épouser Piotr Tchaïkovski. Elle en est tombée amoureuse en entendant sa musique. Cible de rumeurs d’homosexualité, le compositeur accepte de l’épouser pour y mettre fin. La rendant responsable de ses malheurs et dépressions, Tchaïkovski tente de se débarrasser de son épouse. Humiliée, déshonorée et consumée par ses sentiments, elle sombre peu à peu dans la folie…
EN
Tumultuous relationship between Pyotr Tchaikovsky, the most famous Russian composer of all time, and his wife Antonina Miliukova.
★
“Alyona Mikhailova is tremendous as estranged wife Antonina, whose naivety and narcissism fester in the rubble of her marriage to the gay composer. [...] This is undoubtedly a vehement and very watchable drama – far superior to Serebrennikov’s previous film, the sprawling and unrewarding Petrov’s Flu. If there is a narrowness in its emotional and final range, that gives it force.” - ★★★ The Guardian