Nu in Studio Skoop
The Surfer The Bibi Files hold on to her Visioni Sarde 2025 Dressed to Kill Festen Sinners Ocean with David Attenborough The New Year That Never Came Conclave Vermiglio The Outrun The Brutalist The Last Showgirl My Sunshine Parthenope Bonhoeffer Quisling, The Final Days The Seed of the Sacred Fig All We Imagine as Light A Complete Unknown Flow Door Dik en Dun 28 Days Later Troll Hunter Riefenstahl Stolen Life The Room
Nieuwsbrief
Ontvang wekelijks de programmatie in je mailbox
Parasite
Bong Joon Ho - Zuid-Korea - 2019 - 132 min.
met Kang-ho Song, Sun-dyun Lee, Yeo-jeong Jo, Woo-sik Choi, ...
Winnaar van de Gouden Palm (Cannes 2019) en 4 Oscars (Beste film, regisseur, niet-Engelstalige film en scenario)
In het kader van De Zomer in Studio Skoop / A SECOND CHANCE
- op woensdag 17 augustus om 19.45
- op donderdag 18 augustus om 22.00
- op zaterdag 20 augustus om 17.00
- op maandag 22 augustus om 19.45
(klik op het gewenste vertoningsuur voor tickets)
Ki-taek en zijn werkloze familie verkeren in geldnood. Ze leven in een krappe en duistere woning zonder toegang tot Wi-Fi. Zijn kinderen besluiten op een dag om een diploma te vervalsen zodat zoon Ki-woo de privéleraar van Da-hye, dochter van de rijke familie Park, kan vervangen. Wanneer Ki-woo in de wereld van de rijke familie belandt, maakt hij van zijn nieuwe positie misbruik om ook zijn gezinsleden aan een baan te helpen. Terwijl ze doen alsof ze elkaar niet persoonlijk kennen, werken de gezinsleden zich in een mum van tijd in de luxueuze woning van de familie Park binnen. Hun nieuwe bestaan loopt echter niet zoals gepland.
★
“Met de dolle capriolen in het scenario, de uitmuntende fotografie, en de suspense is het een rollercoaster van een film. Bong heeft de flair om je aan het scherm te kluisteren. Ondertussen roept hij ook vragen op over de kloof tussen rijk en arm, en over de inspanningen die mensen moeten leveren om een graantje te kunnen meepikken van de welstand van anderen.” - De Standaard
“The inspired Parasite can’t precisely be labelled a comedy, a thriller, nor a socially conscious drama about the class divide in South Korea, although it contains elements of all three.” - The Age
“You expect the whole enterprise to come crashing down around his ears, but this is a film-maker in total control of his craft.” - Times UK